REGULAMIN JEST PODSTAWĄ SPRZEDAŻY POMIĘDZY OSOBAMI PRAWNYMI.
https://benex.pl/ NIE PROWADZI SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ.
I. Postanowienia ogólne
- Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy, znajdujący się pod domeną internetową https://benex.pl/, zwany dalej „Sklepem Internetowym” jest BENEX Banaszkiewicz SP.J., ul. Szkolna 24, 64-412 Chrzypsko Wielkie, NIP: 5951466924, REGON: 302258420, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) pod nr 0000438199.
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@benex.pl lub pod nr. tel.:(61) 295-11-74, (61) 29-51-530.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep.
- Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej.
- Sklep prowadzi przedsprzedaż. Sprzedaż jest sezonowa obejmuje cebule kwiatowe na wiosnę oraz na jesień. Sprzedaż i dostawa cebul kwiatowych na wiosnę odbywa się od 15 stycznia. Sprzedaż i dostawa cebul kwiatowych na jesień odbywa się od 15 lipca.
- Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Właściciel https://benex.pl/ zobowiązuje się do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych klientów sklepu wyłącznie w celu rzetelnego wykonania umowy sprzedaży zawartej na odległość. Polityka Prywatności znajduje się na stronie https://benex.pl/ udostępniana jest w trakcie składania zamówienia i stanowi integralną część regulaminu.
- Na stronie Sklepu https://benex.pl/ odbywa się sprzedaż hurtowa cebul kwiatowych, bulw i kłączy roślin ozdobnych. Oferta na stronie Sklepu skierowana jest do osób prawnych takich jak hurtownie i sklepy ogrodnicze, producenci, zakłady zieleni i urzędy miast.
- Na zamówienie Sklep prowadzi sprzedaż zagraniczną. Klient powinien określić kraj do wysyłki, określić dostawcę wraz z ceną dostawy oraz dokonać przedpłaty.
- Klientami Sklepu NIE są Konsumenci.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://benex.pl/, prowadzący sprzedaż produktów znajdujących się w jego ofercie.
- Właściciel – BENEX Banaszkiewicz SP.J., ul. Szkolna 24, 64-412 Chrzypsko Wielkie.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej, którego działalność związana jest ze sprzedażą oraz sadzeniem cebul kwiatowych, bulw i kłączy roślin ozdobnych tzn. Hurtownie i sklepy ogrodnicze, producenci, zakłady zieleni i urzędy miast.
- Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sklep na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu wszelkich informacji o działaniu Sklepu, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu oraz nabywania w nim produktów.
III. Techniczne warunki korzystania ze Sklepu
- W celu korzystania ze Sklepu, Klient powinien posiadać:
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty email.
- Sklep zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które są plikami tekstowymi. Pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania serwisem na stronach sklepu. Pliki Cookies, służą do wymiany informacji pomiędzy Sklepem a Użytkownikiem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty do oczekiwań i preferencji każdego Użytkownika Sklepu. Klient decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień.
- Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie.
- Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem https://benex.pl/ i stanowiącej integralną część niniejszego regulaminu.
IV. Rejestracja i Logowanie
- Klient w celu założenia „Konta Klienta” dokonuje rejestracji, podając adres e-mail oraz hasło, za pomocą formularza.
- Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu może składać się z liter, cyfr lub/oraz znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła.
- Założenie „Konta klienta” jest nieodpłatne.
- Rejestracja jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie. Klient nie może dokonać zakupu bez rejestracji.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Klient przez akceptację regulaminu składa oświadczenie następującej treści:
- przystąpiłem dobrowolnie do korzystania z usług sklepu;
- dane zawarte w formularzu są zgodne z prawdą.
- Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie internetowym osobom trzecim.
- Zarejestrowany Klient ma możliwość:
- dostępu do statusu oraz historii zamówień;
- otrzymywania indywidualnych rabatów i kuponów promocyjnych;
- informacji o możliwości udziału w promocjach i konkursach;
- zamówienia Produktu,
- zmiany/usunięcia swoich danych;
- zmiany swojego hasła.
- Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na podany adres e-mail link potwierdzenie rejestracji.
- Po przesłaniu przez klienta formularza rejestracyjnego, Administrator weryfikuje czy klient jest Przedsiębiorcą. Jeżeli Klient pozytywnie przejdzie weryfikacje otrzymuje pełen dostęp do Sklepu.
V. Realizacja zamówień
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
- wybór towarów dokonywany przez dodanie ich do koszyka;
- podanie danych do formularza rejestracyjnego bądź logowania;
- wybór formy dostawy i płatności;
- zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”;
- wysłanie potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Klienta;
- zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych (z wyłączeniem świąt) od otrzymania zamówienia. Potwierdzenie wysłane będzie e-mailem lub telefonicznie.
- Sklep prowadzi hurtową sprzedaż sezonową. Wysyłka towarów uzależniona jest od terminów:
a) Na jesień sprzedaż prowadzona jest od 15 lipca;
b) Na wiosnę od 15 stycznia. - Sklep Internetowy potwierdza złożenie zamówienia przez automatycznie generowaną wiadomość e-mail, którą wysyła Klientowi. Wiadomość zawiera proponowaną treść umowy sprzedaży, w szczególności: numer i datę zamówienia, dane zakupionego towaru, cenę i sposób jej zapłaty, dane stron umowy, miejsce, sposób i koszt dostawy.
- Jeżeli proponowana treść umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Klienta, Klient powinien bez zbędnej zwłoki zawiadomić o tym Sklep Internetowy wysyłając wiadomość e-mail ze wskazaniem zauważonych rozbieżności. Sklep Internetowy bez zbędnej zwłoki prześle Klientowi skorygowaną treść proponowanej umowy.
- Sklep niezwłocznie informuje Klienta w razie braku w magazynie towaru, który został zamówiony.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z dniem wystawienia faktury VAT lub rachunku.
- Sklep dopuszcza możliwość odbioru osobistego w siedzibie firmy.
VI. Forma płatności
- Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w formie:
- przelewu bankowego;
- przelew z płatnością odroczoną;
- za pobraniem;
- płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- Użytkownik zobowiązany jest podać prawdziwe dane do faktury VAT.
VII. Ceny
- Ceny podane przy produktach na stronie WWW Sklepu podawane są w złotych zawierają podatki i opłaty. Cena produktu przed oznaczeniem przycisku „do koszyka” nie zawiera kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat. Koszty przesyłki oraz dokonania płatności doliczane są do sumy zamawianych produktów. Klient jest informowany przed złożeniem zamówienia o dodatkowych kosztach np. związanych z opakowaniem.
- Ceną ostateczną zamówienia, wiążącą Sklep i Klienta jest cena produktu podana na stronie Sklepu przed złożeniem zamówienia przez Klienta, wraz z wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki, dokonania płatności) udostępniana jest przed wyborem opcji „Zamawiam – transakcja z obowiązkiem zapłaty” oraz potwierdzana jest w przesłanej niezwłocznie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta.
VIII. Dostawa
- Klient dokonuje wyboru rodzaju dostawy dostępne na stronie Sklepu, są to:
- kurier GLS;
- kurier Raben;
- odbiór osobisty.
- przy sprzedaży zagranicznej dostawca, termin i cena dostawy ustalane są w sposób indywidualny
- Termin dostawy to od 2 do 5 dni roboczych od czasów realizacji zamówienia, chyba, że termin dostawy został ustalony w sposób indywidualny.
- Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach dostawy dostępna jest w zakładce "Warunki dostawy" na stronie głównej. W przypadku dużych zamówień koszty przesyłki ustalane są w sposób indywidualny z klientem.
- Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i wolne dni od pracy dostawy nie są realizowane.
- Kupujący w momencie odbioru przesyłki ma obowiązek sprawdzić towar i w razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w obecności dostawcy.
IX. Reklamacje
- Reklamacje co do jakości przesłanych towarów będą rozpatrywane wyłącznie pod warunkiem zgłoszenia wad wraz ze zwrotnym przesłaniem reklamowanego towaru w ciągu 7 dni od jego doręczenia. Reklamacje zgłoszone w ciągu 14 dni od doręczenia towaru nie będą podlegały rozpatrzeniu.
- Reklamacja powinna być przekazana m.in.
- listownie na adres: BENEX Banaszkiewicz SP.J., ul. Szkolna 24, 64-412 Chrzypsko Wielkie;
- elektronicznie na adres: biuro@benex.pl;
- telefonicznie, nr tel.: (61) 295-11-74, (61) 29-51-530.
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej wystąpienia, powinno być określone żądanie Konsumenta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta.
- Odpowiedź w sprawię reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail, adres korespondencji.
- Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
X. Zasady przetwarzania danych osobowych kupujących
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących-osób fizycznych określone zostały w „Polityce prywatności”, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
XI. Pozostałe
- Regulamin jest dostępny pod adresem: https://benex.pl/.
- Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku dokumentu.
- Spory związane ze sprzedażą towarów przez Sklep internetowy rozpatrywane będą w drodze negocjacji lub mediacji, a w razie braku porozumienia przez sąd właściwy według siedziby Sklepu.